Pavėlavo skrydis ar neatskrido bagažas? Praktiniai patarimai, ką daryti

Blogas

Turite klausimų? Mielai į juos atsakysiu - Gabrielė

Rašykite man arba skambinkite tel.:
+370 686 08919

Klauskite

Dalintis:

Vėluoja skrydžiai ar neatskrenda bagažas. Praktiniai patarimai, ką daryti, kokius dokumentus saugoti, kaip tvarkytis kompensacijas ir kuo (ne)naudingas gali būti draudimas.

Atšauktas / vėluojantis skrydis

Dabar jau visi pakankamai gerai žino savo teises ir apie kompensacijas, jei savo atvykimo vietą pasieki vėliau nei 3 valandos po biliete pažadėto laiko. Kompensacijos dydis priklauso nuo skristų kilometrų kiekio ir siekia nuo 250 iki 600 eurų. Žinoma, yra išimčių, kai avialinijos už vėlavimą neatsako - tai blogas oras, streikai ir gamykliniai lėktuvų defektai. Pastarąją sąlygą gana sunku patikrinti mums patiems. Kaip pildysite pretenziją - jūsų reikalas. Galite kreiptis tiesiogiai į avialinijas, galite tai padaryti per tuo užsiimančius pagalbininkus, pvz. Skycop (savo pretenziją galite pateikti čia). Pirmuoju atveju sutaupysite pinigų, antruoju atveju - savo laiko. Bet kad ir kaip darytumėte - svarbiausia išsisaugoti visus savo skrydžių įlaipinimo talonus (boarding pass) - tiek pirminį, tiek antrinį (jei tokį išduoda).

Ar šiuo atveju galima gauti kokią nors kompensaciją iš draudimo bendrovių? Bendrasis atsakymas būtų - paprastai ne. Draudimas kompensuoja tik faktiškai jūsų patirtas išlaidas, o ne "moralines" kompensacijas už sugadintus planus. Tuo atveju, jei aviakompanija nepasirūpino jūsų maitinimu, apgyvendinimu ar pervežimais - rinkite čekius, juos galėsite pateikti draudimo bendrovei (pasitikrinkite draudimo polisą, kokia maksimali galima suma). Na, o jei papildomų išlaidų jūs nepatyrėte - į draudimą galite net nesikreipti, nebent turite kokį itin išskirtinį produktą.

Vėluojantis / sugadintas bagažas

Jei bagažas neatskrido - pirmiausiai jūs turite gauti dokumentą, vadinamą Property Irregularity Report (PIR). Be jo, nė iš vietos. Tiek aviakompanijos, tiek draudimas kompensuos jums naujų drabužių ar daiktų pirkimo išlaidas, bet tik pateikus sąskaitas. Tai, paprastai, didžiausia problema kai kuriose egzotinėse šalyse, kur apsipirkti tu gali, tik ne visur čekius gausi. Tad su bagažu vis dar galioja pagrindinė taisyklė - visada rankiniame bagaže reikia turėti bent vieną drabužių pamainą, o jei skrendate dviese - lagaminuose drabužius sumaišyti, kad dingus vienam, antrame abu rastumėte ką tinkamo.

Jei jūsų bagažas buvo sugadintas, aviakompanija tą faktą užregistravo (taip pat būtinas Property Irregularity Report (PIR)!), tai tik pirmas žingsnis kompensacijos gavime. Jūs turite būti išsaugoję lagamino pirkimo čekį (vaje, kiek ir kur saugoti tuos čekius?). Taip pat turėsite pateikti dokumentus apie remonto kaštus, arba patvirtinimą, kad lagaminas neremontuotinas.

Viskas atrodo pakankamai sudėtinga. Bet neleiskite visokiems vėlavimams sugadinti jums kelionės džiaugsmo, o jei gausite kompensaciją - tai lyg netikėtas įnašas į kitą kelionę 🙂